Lasten kasvatuksen
kolme periaatetta ovat kiristys, uhkailu ja lahjonta. Neljäs hyvin tärkeä
periaate on valehtelu ja valehtelun systemaattinen opettaminen lapselle. Pieni
lapsi ei osaa vielä valehdella mutta heti kun hän vähän kasvaa, hän tajuaa mitä
etua valehtelusta voi olla. Valehtelemalla pääsee elämässä pidemmälle.
Jos vanhemmilta kysyy,
valehtelevatko he omalle lapselleen, vastaavat he aina jyrkästi ei. Silti
Joulupukki on tuonut paketit oven taakse ja haikara uuden rääkyvän pikkuveljen
lastenhuoneeseen. Ja jos lapsi kysyy, miten keittiöpaperi imee niin paljon
vettä, niin siellä paperin sisällä on kuulemma pieniä norsuja, jotka imevät
veden kärsällään. Ja jos lapsi kiroilee, niin taivaasta tippuu kuuma kivi
päähän. Että silleen.
Itsestäänselvyyksien
kieltäminen
Sitten kun pienen
lapsen pää on saatu ihan sekaisin kaiken maailman hölynpölyllä, vanhemmat
voivatkin siirtyä seuraavaan vaiheeseen eli itsestäänselvyyksien kieltämiseen.
Lapsi erottaa hyvinkin herkästi kanssaihmisistä kuka on mukava ja kuka ilkeä,
kuka kaunis ja kuka ruma. Mutta kun Jani Petteri sanoo, että Alma täti on ruma
ja haisee pahalle, niin siitä seuraa tukistus ja täti antaakin toffeekarkit
pikkusiskolle. Kun Jani Petteri seuraavalla kerralla ymmärtää kehua tätiä
mukavaksi, eikä huomauta vanhuksesta leviävästä kalman hajusta mitään, vaan
pitää sen ajatuskuplana päänsä päällä, saa hän karkkia. Alma täti on Jani
Petterin mielestä edelleenkin kammottavan ruma, mutta hän oppinut mitä hyötyä
ilmiselvästä valehtelusta on. Myöhemmin elämässä karkin tilalla on
palkankorotus, työsuhdeauto, kunniamerkkejä ja kohonnutta sosiaalista asemaa,
joiden kaikkien hankintaa on edesauttanut valehtelu ja kusipäisten pomojen ja
kapiaisten nuoleskelu.
Maailmassa on paljon
itsestäänselvyyksiä, jotka haluamme lapselta kieltää. Jos lapsi sanoo toista
tyhmäksi, häntä torutaan, vaikka se toinen oikeasti olisikin tyhmä. Aikuisena
lapsi sitten oppii, että maailma onkin pullollaan tyhmiä ihmisiä. Toinen mitä
lasten maailmassa ei ole olemassakaan, ovat lihavat ihmiset. Jos lapsi
kommentoi kahvipöydässä naapurin rouvaa lihavaksi, viedään Jani Petteriä taas
korvasta lastenhuoneeseen ja vanhemmat ovat häpeästä punaisia. Todellisuudessa
naapurin rouva on niin paksu, että tissien väliin voisi kätkeä pienemmän
henkilöauton.
Tällä tavoin lapsi
kehittyy ja kasvaa maailmassa, joka on täynnä haikaroita, joulupukkeja ja muita
menninkäisiä joita ei sitten oikeasti olekaan, helvetin paksuja ämmiä joita ei
myöskään ole tai ainakaan saa tunnustaa olevan, tyhmiä kusipäisiä kanssaihmisiä
joita ei saa sanoa tyhmiksi, pahalle haisevia vanhuksia joita ei saa haistaa
vaan täytyy rakastaa ja kaiken kukkuraksi lapsiraukalle vielä arvotaan isä ja
äiti, joita ei voi vaihtaa, vaikka ne olisi kuinka kykenemättömiä tehtäväänsä.
Kun vanhemmat ovat
selvinneet vaativassa kasvatus-urakassaan vaiheeseen, jossa lapsi on oppinut,
mitä on olemassa, mutta mitä ei saa sanoa olevan ja taas toisaalta mitä ei
oikeasti olekaan mutta kuitenkin on, niin he voivat siirtyä lapsen ohjelmointi
ja koodausvaiheeseen. Tässä melko säälimättömässä ja julmassa vaiheessa lapsen
aivot otetaan prosessoitavaksi ja sinne pyritään tarkalleen kopioimaan
yhteiskunnallispoliittisuskonnol-linen softa suoraan vanhempien omalta
kovalevyltä. Ohjelmointia saattavat vakavasti häiritä sellaiset tekijät kuin
lapsen oma tahto ja oma ajatus. Myös kaveripiiri saattaa livauttaa jälkeläisen
aivoihin jonkun ohjelmointia vakavasti häiritsevän viruksen. Uhkaa voidaan
osittain torjua vanhempien käynnistämällä torjuntaohjelmalla, joka säätelee
muun muassa kotiintuloaikoja.
Uskonnon ohjelmointi
aloitetaan seurakunnan päiväkerhon kanssa yhteistyössä. Lapsi laitetaan
leikkelemään paperista lampaita ja paimenia vaikkei hän tuon taivaallista
ymmärrä miksi. Sellaiset asiat kuin taivas, helvetti, ristiinnaulitseminen,
armo, pelastus, pyhittäminen, siunaus, ylösnousemus ja sapatti vilisevät lapsen
päässä kuin kusiaiset kusiaispesässä. Kaaoksen keskellä liikkuu vain muutama
johdonmukainen ajatus, kuten milloin saadaan mehua ja joko saa mennä leikkimään
rosvoa ja poliisia.
Suvivirsi
Kun lapsi menee
kouluun, hän pääsee laulamaan suvivirttä, kuuntelemaan uskonnonopettajaa ja
seurakunnan pastoria, joka käy säännöllisesti jorisemassa ikäviä koulun
juhlissa. Nyt lapsi alkaa vähitellen tajuta, että hänelle yritetään tuputtaa
jotakin ja vaikka hänellä luonnostaan olikin jonkinlainen uskonnollinen
vakaumus, niin viimeistään murrosiässä hän vastustaa tätä tuputtamista, niin
kuin hän vastustaa kaikkea muutakin. Poikkeuksen tekevät kaikkein innokkaimmat
hikarit (ne joista aikuisena tulee ekonomeja ja juristeja), jotka tajuavat
tässä vaiheessa, että uskonnon kympillä on helpointa korottaa keskiarvoa ja
jatkavat opettajalle hymyilyä ja raamatullisten tarinoiden ulkoa opettelua.
Seuraava uskonnollisen
ohjelmoinnin vaihe on rippikoulu, jossa kristillisyyden peruskoodit vielä
kerrataan ja opitaan laittamaan nastoja vanhan ja puolisokean pastorin
tuolille, kopioimaan katekismuskokeen vastaukset kaverilta, polttamaan sätkää
ja puhumaan rivoja. Rippikoulun suosio perustuu siihen, ettei muuten saa
kirkkohäitä. Se on yleisin selitys kun rippikouluun osallistumista kysytään
nuorilta itseltään. Ohjelmoinnin kuluessa uskonnollisuus tai hengellisyys ei
nuorissa välttämättä ole kasvanut, mutta he ovat ymmärtäneet, mitä hyötyä siitä
kaikesta teatterista on.
Valtiokirkko pesee
Koska meillä on
valtiokirkko, on äärimmäisen tärkeää, että valtion koululaitos yhdessä kirkon
kanssa aivopesee vielä omaa ajatusta vailla olevasta lapsimassasta kunniallisia
kirkollisveron maksajia. Jos uskonnollisista ja hengellisistä kysymyksistä
puhuttaisiin vasta lapsen aikuistuttua, olisi olemassa se vakava vaara, että
nuori tekisi rehellisen ja itsenäisen päätöksen. On paljon parempi, että
vanhemmat tekevät lapsen puolesta päätöksen siitä, minkälaiseen taivaaseen hän
kuoltuaan pääsee.
Kirkko ja koulu eivät
toki ole ainoat uskonnolliseen koodaukseen osallistuvat tahot – myös kodin
lämmin-henkinen kristillisyys, jota kutsutaan myös tekopy-hyydeksi, vaikuttaa
lapsen kehitykseen. Lapsen on tärkeää oppia erottamaan kodin maailma ja
ulkomaailma – se, että kotona saa lyödä, kiroilla ja ryypätä, kunhan äiti
meikkaa mustan silmän piiloon ja isä ottaa viinan hajun peittävän pastillin,
ennen kuin mennään kirkonpenkkiin istumaan pankinjohtajan perheen viereen.
Lapselle on tärkeää
opettaa elävämme nykyaikaa ja että myös kirkko toimii osana markkinavoimien
säätelemää yhteiskuntaa. Politiikan tavoin myös kirkollisesta elämästä on
tullut osa viihde- ja elämysteollisuutta. Jotta uskonnolliseen elämään
ohjelmoidut lapset saadaan pysymään kirkollisveron maksajina, on heille
tarjottava myös riittävästi viihdearvoa sijoittamalleen rahalle. Tämän vuoksi
kirkon ohjelmatoimisto on ideoinut uusia elämyksellisiä juhlia, kuten
nakukirkkohäät ennakko-luulottomille pariskunnille, punk- ja heavyhautajaiset
valoshown kera ja sinkkuseurat, joissa voi saada siunauksen myös omalle
marsulleen.
Punainen avobemari
Jotta lapsesta kasvaa
kunnon kansalainen, on hänen kirkon jäsenyyden lisäksi kuuluttava johonkin
puolueeseen eli samaan puolueeseen kuin vanhempansa. Poliittinen koodaaminen
tapahtuu yleensä TV:n iltauutisten yhteydessä, kun isä kommentoi saatanan
kommunistien aloittamaa lakkoa tai kiroaa aikeita pääomatuloveron korotuksesta.
Myös isän lapselleen ostama punainen avobemari saattaa antaa viitteitä perheen
sosiaalisesta asemasta ja sijoittumisesta poliittisella kartalla.
Jotta lapsi varmasti
ymmärtäisi säilyttää vanhempiensa poliittisen perinnön ja lopun elämäänsä
äänestää samaa puoluetta, lasta täytyy uhkailla poliittisella vastapuolella.
Kokoomusperheessä kerrotaan lapsille satua, jossa pojan avobemari
kansallistetaan ja sosialistiperheessä kerrotaan satua, jossa hyvän voittaessa
pahan kaikki lapset voivat saada avobemarin. Politiikka on lapselle vähintään
yhtä epäselvää mössöä kuin uskonto, joten tässäkään kohdin lasta ei saa jättää
yksin päättelemään mikä poliittinen ideologia maailmassa olisi se kaikkein
paras.
Jumala siunaa
Kun lapsi kasvaa, hän
alkaa ihmetellä perhettään ja sen sosioekonomista ja yhteiskunnallista
asemoitumista. Tällöin vanhempien on kasvatuksellista syistä kerrottava
lapselle uskottavia selityksiä muun muassa sille, miksi meillä on kolme autoa
ja naapurin Mikan isä menee töihin polkupyörällä. Perinteinen selitys on se,
että Jumala on siunannut isän työtä ja taivaasta on annettu verottomia
pääomatuloja ja että tämä kaikki kuuluu oikeuden ja kohtuuden mukaan joskus
lapselle, kunhan nyt olet kiltti poika. Murrosiässä poika sitten kapinoi,
liittyy sosialistinuoriin ja vaatii mielenosoituksissa tuloerojen tasaamista
mutta muuttaa mielensä parin vuoden jälkeen, kun ei naapurin Mikan tavoin
päässytkään oikeus-tieteelliseen tiedekuntaan ja tajuaa, että ainut tapa
taloudellisesti selvitä loppuelämästä on hyväksyä jumalallinen ja
oikeudenmukainen maailmanjärjestys pääomien periytyvyydestä. Tällä tavoin routa
ajaa aina porsaan kotiin, eikä vanhempien tarvitse liikaa ryhtyä kasvatuksellisiin
pakkotoimiin.
Punainen potkupuku ja
betoniauto
Sen lisäksi, että lapsi
saatetaan uskonnollispoliittisesti oikeille raiteille, on vanhempien myös
huolehdittava lapsensa seksuaalisesta kasvatuksesta. Tähänkin asiaan liittyy
paljon sellaista, minkä vanhemmat tietävät paljon paremmin kuin lapsi itse,
kuten lapsen seksuaalinen suuntautuneisuus, minkälainen tyttö on sopiva pojan
vaimoksi, voiko poika käydä balettitunneilla ja että oikeaa aikaa seksille ei
ole olemassakaan. Jotta lapsi saadaan ohjelmoitua kunnon naiseksi tai kunnon mieheksi,
on koodaus aloitettava riittävän nuorena eli heti synnytyslaitoksella.
Pojalla ei missään
nimessä saa pitää punaista potkupukua, koska silloin hänestä tulee hinttari.
Tytölle ei saa ostaa muovista betoniautoa, vaikka hän kuinka tarraisi siihen lelukaupassa,
koska se voi viedä kehitystä liian maskuliiniseen suuntaan. Tytölle ostetaan
barbeja ja pojalle autoja. Pienikin lapsi oppii yllättävän nopeasti
minkälaisista leluista vanhemmat olettavat hänen pitävän.
Sukupuolimallit
kannattaa opettaa lapselle mahdolli-simman varhain, niin hänen on sitten
aikuisena helpompi elää, kun ei tarvitse itse miettiä mikä on vanhempien
odottamaa käytöstä miehelle ja mikä naiselle. Jo pienelle pojalle kannattaa
opettaa, etteivät miehet itke. Sen voi hyvin säästää vanhemmalle iälle, kun
kännipäissään nojaa baaritiskiin ja muistelee lapsuuttaan. Tytöille on hyvä opettaa, ettei saa esittää
liian älykästä, sillä muuten jää ilman miestä. Yliopisto opiskelijoistakin jo
kaksi kolmasosaa on naisia – mitä tästä maailmasta oikein tulee, kun miehiä
näin sorretaan yliopiston pääsykokeissa heikomman älyn vuoksi?
Lopuksi kaikkein
tärkein asia kasvatuksessa; lapsen on syytä oppia kunnioittamaan vanhempiaan
kaikessa. Lapset ovat siinä onnettomassa asemassa, etteivät he voi muuta kuin
tyytyä vanhempiinsa. Voit siis ohjelmoida ja koodata heihin juuri sen mitä
haluat ilman minkäänlaista itsekritiikkiä. Täydellisyyttä tavoittelevat voivat
yrittää tehdä lapsestaan oman itsensä kloonin. Mikä sen hienompaa, kun pojasta
on tullut ihan isänsä näköinen, kokoinen, yhtä kova naistenmies, samaa
puoluetta ja perii valtuustossa vielä isänsä paikankin. Isän mielen täyttää
voimakas kuolemattomuuden tunne, kun oma klooni jatkaa elämää kaikella sillä
virheettömyydellä, jonka isä sai lapseen ohjelmoitua. Hieno poika, on niin
älykäs ja ennen kaikkea itsenäinen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.